loading...

rojoys

rojoys

بازدید : 614
پنجشنبه 30 مرداد 1399 زمان : 10:08

بینی سگ ها به دلیل حس بویایی قوی که دارند همیشه مرطوب می باشد اما خشکی بینی این حیوانات نشانه یک بیماری است که باید درمان شود.

بینی سگ ها به دلیل حس بویایی قوی که دارند همیشه مرطوب می باشد اما خشکی بینی این حیوانات نشانه یک بیماری است که باید درمان شود.
علت رطوبت بینی سگ ها و بهترین درمان برای خشکی آن
از این بابت یقین داریم که تا به حال بارها متوجه سرماخوردگی سگ خود شده اید و آب ریزش بینی او را از نزدیک مشاهده نمودید اما آیا تا به حال توجه نکردید که چرا دماغ سگ ها مرطوب است؟ سیستم ایمنی بدن حیوانات کاملا از سیستم ایمنی بدن انسان ها متفاوت است. بینی آنها معمولا مرطوب است و معمولا هم باید این گونه باشد ،اما چرا ؟ واگر بینی آنها مرطوب نباشد، نشانه ی مشکل یا بیماری است؟
اگر بینی سگ شما خشک است میتوانید کاری برای او انجام دهید؟ اگر میتوانید پس بهترین درمان برای بینی خشک سگ چیست؟ در این بخش از سرگرمی نمناک به تمام این سوالات پاسخ می دهیم تا باعث آسایش شما و سگ شما شود.

بینی سگ

علت رطوبت بینی سگ
دلیل خیس و مرطوب بودن بینی سگ
علت اولیه بدلیل کمک در حس بویایی سگهاست، اما دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد.

رطوبت به پوزه و بینی سگ کمک می کند تا بتواند خود را خنک کند و بعنوان صاحب یک سگ باید بدانید که بینی آنها بسیار مرطوب است. چرا؟ از زمانیکه آنها مدام با بینی خود بازی می کنند،پوزه و بینی خود را به خاک می مالند و با زبانشان بینی خود را تمییز می کنند.

اما دلیل شیمیایی نیز وجود دارد که چرا سقف دهان آنها همیشه باز است. آیا مشکلی وجود دارد اگر بینی سگ شما گرم و خشک باشد؟ ممکن است شنیده باشید که بینی گرم و خشک نشانه ی این است که سگ شما مریض است.

متخصصان می گویند که لزوما اینطور نیست. سطح دما و رطوبت بینی سگ شما به اب و هوا، شرایط جوی و محیطی یا حتی زمان آن روز بستگی دارد. و سگ ها می توانند مریض باشند ، اما هنوز بینی مرطوب داشته باشند. رطوبت بینی آنها به گونه ای است که ما تا بحال نظیر آن را در انسان ها ندیده ایم.

حس بویایی سگ، بسیار قوی تر از حس بینایی یا شنیداری اوست.

خیسی بینی سگ

خیس بودن بینی سگ چه دلیل دارد؟
پس علت این رطوبت بینی سگ چیست که ما نمیدانیم؟
دانشمندان یافته اند که قدرت و بویایی سگ ها بسیار بیشتر از انسانهاست. در حقیقت سگ ها در مقایسه با حس بویایی انسانها، حس بویایی قوی تری دارند .

بینی سگ می تواند در یک زمان مشابه هوا را دم و بازدم کند و نفس بکشد. این توانایی ذاتی و خاص سگ هاست که در انسان ها وجود ندارد ، این حس به آنها کمک می کند تا رد حیوانات دیگر را بو بکشند.

بینی هر سگی منحصر به فرد خود اوست، مانند اثر انگشت هر انسانی که فقط متعلق به خود اوست. سگ هایی با بینی های بزرگ و پوزه های دراز و بلند و از نژاد جرمن ها، نسبت به سایر سگ ها با پوزه های پهن و بینی کوتاه، حس بویایی قوی تری دارند.

زمانی که بینی سگ گرم و خشک است، چه کاری باید انجام دهیم؟ به دلایل مختلف بینی شما گرم و خشک می شود و ممکن است به دلیل آب و هوا، نور خورشید، محیط و آلرژی باشد.

اما چشم خود را از روی سگی که بینی خشک دارد، برندارید. چرا که می تواند نشانه ی وجود آلرژی در غذای سگ یا مواد شیمیایی درون خانه یا جای خواب شان باشد. اما معمولا جایی برای نگرانی زیاد نیست و قابل درمان خواد بود.

آلرژی سگ

دلایل خشکی بینی سگ
درمان بینی خشک سگ
اگر متوجه خشکی بینی سگ خود شدید، بهترین ایده این است که بینی آن را به آرامی پاک کنید و لایه ای از وازلین یا سایر محصولات ارگانیک و طبیعی را روی بینی سگ بمالید، تا مرطوب شود.

ما این ماده ی کره ای را پیشنهاد میکنیم که صد در صد ارگانیک و طبیعی است و در موارد مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. فقط احتیاط کنید که زیاد از این ماده استفاده نکنید زیرا وقتی بینی او خشک است این کار سبب ناراحتی معده او نیز می شود.

نکات مورد نیاز:

اطمینان حاصل کنید که به سگتان، میزان فراوانی آب می دهید.
آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بدن سگ، تنها مساله ایست که به حل این مشکل کمک می کند.
علت خشک شدن بینی سگ

روش های درمان خشکی بینی سگ
در صورت وجود آلرژی چه باید بکنیم؟
اگر نگران آن هستید که نکند بینی خشک سگ شما نتیجه ی آلرژی باشد، تغییرات متعددی وجود دارد که می توانید اعمال کنید، مثل ساخت یک محیط خانگی بهتر برای سگ خود.
اول باید خانه ی خود را از شر مواد شیمیایی خطرناک و آلرژی زا، خلاص و پاکسازی کنید.
مطمئن شوید که مقالات ما را به منظور یادگیری بیشتر و بهتر محصولات پاکسازی خانگی سگ، می خوانید و اگر گمان میکنید که علت الرژی سگ ممکن است به دلیل غذای او باشد، دستورالعمل غذای خانگی او را چک کنید.
برخی سگ ها از الرژی های چندگانه رنج می برند ، به خصوص زمانیکه همگی آنها غذاهای تجاری، آماده و بیرونی سگ را می خورند، نه غذاهای خانگی و پخته شده.

منبع : نمناک

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 1124
  • بازدید کلی : 5282048
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی