loading...

rojoys

rojoys

بازدید : 1042
11 زمان : 1399:2

خارش واژن از مشكلات شايع در خانم هاست و جالب است بدانيد كه مي توانيد خيلي سريع در خانه با ماست يا نمك و سركه سيب درمانش كنيد.

درمان خارش واژن و نسخه هاي گياهي و خانگي براي درمان سريع سوزش و خارش واژنزنان در تمام سنين هر از گاهي از خارش واژن رنج مي برند . خارش ، سوزش يا تحريك در ناحيه حساس مانند واژن و فرج مي تواند بسيار ناراحت كننده باشد . سوزش و خارش واژن مشكلي است جدي كه بايستي درمان شود.از آنجايي كه ناحيه تناسلي مي تواند بستر انواع ميكروب ها و بيماري هاي جدي باشد درمان خارش واژن و سوزش را دقيق انجام دهيد.در حقيقت خارش واژن (ناحيه تناسلي زنان) مشكلي است كه هر خانمي يكبار در عمر ان را تجربه ميكند و مي داند كه اين مشكل بسيار سخت و غيرقابل تحمل است.
خارش واژن را به روش هاي مختلف مي توان درمان كرد. سوزش و خارش واژينال يكي از مشكلاتي است كه بايستي در درمان آن جدي بود.
اين بخش از سلامت نمناك براساس مطالب منتشر شده در ladycarehealth و پيشنهادات متخصصان طب سنتي و گياهي نسخه هاي خانگي فوق العاده اي را براي درمان سريع خارش ناحيه تناسلي زنان پيشنهاد مي كند.
در ميان راههاي درمان خارش واژن ما در اين بخش از سلامت نمناك به سراغ درمان هاي خانگي و گياهي خارش وازن رفته ايم كه بي خطر و عوارض هستند.
درمان سوزش واژن
علل و راه هاي درمان خارش واژن در خانم هابرخي از علل شايع ، خارش ، سوزش و تحريك در ناحيه واژن و اطراف آن عبارتند از :عفونت باكتري ها يا مخمر هاي بيماري هاي منتقله از راه آميزش جنسي ( STDs) ، يائسگي و مواد شيميايي .عفونت هاي پوستي واژن نيز مي توانند باعث خارش واژن شوند هر چند كه ، اين نوع از عفونت در كودكان رايج است . استرس بيش از حد و سيستم ايمني ضعيف ،مي تواند احتمال رنج از اين مشكل ناراحت كننده را افزايش دهد .علاوه بر خارش و سوزش ، قرمزي و تورم هم مي تواند در داخل و اطراف مهبل و فرج وجود داشته باشد .ترشحات واژن و بوي تند نيز ممكن است وجود داشته باشد . اغلب اوقات ، زنان در طول ادرار كردن يا مقاربت نيز ناراحتي دارند . علل خارش واژنعلل گوناگون سوزش و خارش و بوي بد واژندرمان سريع خارش واژن و سوزش واژن در خانهبه سراغ راه و روش هاي خانگي براي درمان سوزش و خارش واژن مي رويم.راه و روش هايي كه بايستي به دقت و درستي استفاده شوند تا نتيجه بخش باشند.
براي درمان سوزش و خارش واژن آلوئه ورا را امتحان كنيدآلوئه ورا غني از ويتامين سي و آمينو اسيد و ديگر مواد معدني ضروري براي بدن است.ژل آلوئه ورا سلول هاي آلوده را نابود مي كند و همچنين نوشيدن منظم آب آلوئه ورا سيستم ايمني بدن را تقويت و كانديداي رشد ميكروب و عفونت را در بدن شما را كاهش مي دهد.
آلوئه ورا
آلوئه ورا درمان سريع و خانگي خارش واژنبراي درمان خارش و سوزش واژن مصرف موضعي ژل آلوئه ورا در ناحيه تناسلي يكي از نسخه هاي عالي طب سنتي براي درمان خارش واژن است.
سير درماني عالي براي خارش و سوزش واژنمصرف سير به طور مرتب فاكتورهاي ايجاد ميكروب و عفونت را در بدن نابود مي كند و به طبع از بروز بيماري هاي عفوني جلوگيري مي شود.
براي درمان عفونت و خارش واژن مي توانيد حبه اي از سير را داخل يك گاز تميز بپيچيد و مثل يك تامپون در دهانه حفره واژن قرار دهيد تا با از بين بردن عفونت واژن منجر به درمان خارش واژن شود.
روغن سير هم موثر است ؛ چند قطره از روغن سير را با 1 قاشق چايخوري روغن ويتامين اي رقيق كنيد و به محل بماليد. بعد از 10 دقيقه آبكشي كنيد. تكرار 2 بار در هفته با اين روش خارش وازن را درمان كنيد.
درمان خارش واژن با سير
درمان خارش واژن با سير خارق العادهآب ذغال اخته را براي درمان خارش واژن امتحان كنيدروزي دو ليوان آب ذغال اخته شيرين نشده، بنوشيد تا زماني كه خارش متوقف شود .
اگر آب ذغال اخته در دسترس نيست ، مي توانيد قرص هاي آن را دو بار در روز مصرف كنيد ؛ براي دريافت دوز مناسب با پزشك خود مشورت كنيد .
درمان خارش واژن با ذغال اخته
ذغال اخته موثر در درمان خارش واژنروغن پونه كوهي نسخه درمان خارش واژن در طب سنتييكي از نسخه هاي گياهي قديمي براي درمان مشكلات عفوني واژن و درمان خارش واژن استفاده از شاخ و برگ پونه كوهي است كه به صورت هاي مختلف مي توان استفاده كرد.
ميتوانيد شاخ و برگ پونه را داخل آب بجوشانيد و سپس آن را از صافي رد كرده و مايع به دست آمده را داخل وان حمام ريخته و به مدت 20 دقيقه داخل آن بنشينيد تا با تماس واژن با اين محلول بتوانيد خارش واژن و عفونت هاي ناحيه تناسلي زنان را درمان كنيد.
پونه براي خارش واژن
پونه مفيد براي درمان خارش واژنچاي گياهي براي درمان خارش واژنچاي و دمنوش تهيه شده از گياهان دارويي مثل دارچين و يا بادرنجوبه يكي از درمان هاي گياهي و طب سنتي براي درمان خارش واژن است.
چاي دارچين براي خارش واژن
درمان سوزش و خارش واژن با چاي دارچينسركه سيب درمانگر قوي خارش واژنسركه سيب درمان مناسبي براي خارش واژن است ، براي رفع سوزش و خارش كافيست :
2 قاشق از سركه سيب خالص و تصفيه نشده را داخل يك ليوان آب گرم مخلوط كنيد و روزانه 2 بار واژن را با آن شستشو دهيد.
روش ديگر:1 قاشق سركه سيب را به همراه 1 قاشق عسل داخل يك ليوان آن گرم حل كنيد و مثل نسخه ي قبل روزانه 2 مرتبه واژن را با اين محلول شستشو دهيد.
سركه سيب
درمان خارش و سوزش واژن با سركه سيبروش استفاده از برگ هاي گياه چريش براي درمان خارش واژنبرگ هاي گياه چريش را در دو تا سه فنجان آب تصفيه شده بجوشانيد . آن راصاف كنيد و اجازه دهيد تا سرد شود . از اين محلول براي شست شوي ناحيه واژن يك بار در روز براي چند هفته استفاده كنيد .
يا اينكه ، چند قطره روغن گياه چريش را به يك كاسه ولرم اضافه كنيد و دو بار در روز براي چند هفته از آن براي شست و شوي واژن خود استفاده كنيد .
شما همچنين مي توانيد چاي گياه چريش را چند بار در روز مصرف كنيد يا پس از مشاوره با پزشك ، كپسول گياه چريش را مصرف كنيد .
گياه چريش براي خارش واژن
برگ چريش براي درمان سوزش و خارش واژنكفير و درمان خارش واژنبراي عفونت واژن ، يك تامپون را در كفير فرو كنيد و آن را به مدت دو ساعت در واژن قرار دهيد .اين كار را دو بار در روز انجام دهيد تا مشكل شما حل شود .همچنين براي چند هفته ، روزانه 1 تا 2 فنجان كفير بنوشيد .عسل طبيعي را به عنوان يك پماد در منطقه آسيب ديده اعمال كنيد . آن را حدود 30 دقيقه بگذاريد بماند ، سپس حمام آب گرم بگيريد . اين كار را حداقل دو بار در روز تكرار كنيد تا علائم بهبود پيدا كنند . همچنين ، دو بار در روز 1 تا 2 قاشق غذا خوري عسل همراه با يك ليوان آب گرم بخوريد .
درمان خارش واژن با كفير
درمان خارش و سوزش واژن با كفير و عسلاسيد بوريك براي درمان خارش واژن:مقداري اسيد بوريك را با آب رقيق كنيد .محلول را در منطقه آسيب ديده اعمال كنيد .آن را براي 1 تا 2 دقيقه نگه داريد ، سپس آن را كاملا با آب گرم بشوييد .از اين درمان براي چند هفته ، يك بار در روز استفاده كنيد . اسيد بوريك
درمان خارش واژن با اسيد بوريككمپرسور سرد خارش واژن را درمان مي كندتكه اي يخ را داخل يك پارچه ي تميز بپيچيد. براي چند دقيقه آن را روي واژن قرار دهيد. بعد از دقيقه اي آن را برداشته و بعد از گذشت 30 ثانيه دوباره تكرار كنيد.اين روش يك روش براي درمان سريع خارش واژن است.
كمپرس سرد واژن
كمپرس سرد براي درمان سريع خارش واژندرمان موثر و سريع خارش واژن با آب و نمك1- براي درمان خارش واژن با آب نمك بايستي 1 قاشق غذاخوري نمك را داخل يك ليوان آن حل كنيد و براي شستشوي واژن از ان استفاده كنيد. اين روش به سرعت خارش وازن را تسكين مي بخشد.
2- 1/4 فنجان نمك را داخل وان پر از آب گرم حل كنيد و به مدت 10 الي 15 دقيقه داخل آن بنشينيد. اين كار را دوبار در روز تكرار كنيد كه به سرعت خارش واژن متوقف و درمان مي شود.
نكته:اگر حساسيت پوستي و يا زخمي در اين ناحيه داريد از اين نسخه استفاده نكنيد.
آب نمك براي واژن
وان آب نمك براي درمان خارش واژنبا ماست خارش واژن را درمان كنيد:يك تامبون آغشته به ماست راداخل مهبل قرار دهيد تا خارش وازن را متوقف كند. همچنين خوردن يك فنجان ماست در طول روز به درمان خارش واژن كمك مي كند.
درمان سوزش واژن با ماست
درمان خارش واژن با ماستنكات اضافي براي كاهش و درمان خارش واژن :ناحيه واژن را تا حد ممكن خشك نگه داريد ، رطوبت در طراف واژن شرايط را بدتر مي كند .بهداشت كافي را رعايت كنيد، تا از خارش واژن جلوگيري كنيد.بعد از استفاده از توالت ، هميشه از جلو به عقب خود را خشك كنيد .فقط لباس زير پنبه اي بپوشيد و آن را دو بار در روز عوض كنيد .در صورت امكان ،تا زماني كه خارش از بين برود ، بدون لباس بخوابيد .از سوناي بخار ، پد هاي بهداشتي عطري و ساير مواد شيميايي اجتناب كنيد .از دوش يا صابون تند براي شست و شوي واژن استفاده نكنيد .همچنين در برابر وسوسه خاراندن ناحيه خارش مقاومت كنيد .تا زماني كه خارش متوقف شود از مقاربت اجتناب كنيد .پس از تمرين يا شنا ، بلافاصله دوش بگيريد .خوردن غذاهايي با ويتامين C براي تقويت سيستم ايمني بدن ، اين عفونت را در بدن كاهش مي دهد .هنگام ابتلا به خارش واژن مزمن ناشي از عفونت مخمر ، از مواد قندي اجتناب كنيد .ممنوعات درماني
ممنوعيت خوردن شيريني جات در درمان خارش واژن

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 170
  • بازدید سال : 1100
  • بازدید کلی : 5282024
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی