loading...

rojoys

rojoys

بازدید : 488
11 زمان : 1399:2

با تركيب اين عرقيات آرامش و خواب راحتي داشته باشيد!

وقتي صجبت از عرقيات به ميان مي آيد شايد خيلي ها به ياد عرقياتي مانند : بيدمشك، نسترن ، نعناء و كاسني مي افتند. امروزه شركت هاي بسياري مشغول تهيه عرقيات از بيش از ۱۰۰ نوع گياه دارويي هستند كه بسياري از آنها به صورت تركيبي در طب سنتي مورد استفاده قرار گرفته و بسياري از آنها به سادگي در منازل، محل كار و در ميهماني ها جايگزين انواع نوشيدني هاي غير طبيعي و مضر شده اند، اين امر نشان از آگاهي افراد از خواص درماني و همچنين آشنايي در مورد نوشيدني هاي صنعتي و مضرات آنها است . عرقيات مي توانند تا حد زيادي عوارض ناشي از بيماري‌هاي مختلف را تقليل يا بهبود بخشند.

اين عرقيات اگرچه در مقايسه با داروهاي شيميايي اثرات آرام‌تر و كندتري دارند، ولي بيش از اين داروها قابل اعتمادند و بيماري‌ را از درون تحت تاثير قرار مي‌دهند، نكته ديگري كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه عرقيات گياهي به دليل طبيعي بودن با هم تداخلي ايجاد نمي‌كنند، ولي برخي از آنها با داروهاي شيميايي تداخل اندكي نشان مي‌دهند كه بايد مصرف همزمان آنها را با پزشك طب سنتي در ميان گذاشت. نكاتي در مورد توليد عرقيات. در واقع عرقيات نوع ضعيف شده اسانس‌ها هستند، چرا كه در هنگام تهيه از آب بيشتري در آنها استفاده مي‌شود تا براي مصارف خانگي و دارويي رقيق‌تر شوند. اين عرقيات زماني بيشترين اثر را دارند كه به طور كامل در آب پراكنده شده و به اصطلاح دو‌آتشه و استاندارد شوند. هرچه مقدار آب به كار رفته در عرقيات بيشتر باشد ، محصول اثرگذاري ضعيف‌تري داشته كه اين خود نشان‌دهنده كيفيت پايين و تقلبي بودن آ‌ن است. نظر به اين كه اين روزها با گرم شدن تدريجي هوا احتمال دارد خستگي، تندخويي، ضعف اعصاب، آشفتگي و بي‌قراري بخصوص در افرادي كه به مدت طولاني در خارج از منزل به سر مي‌برند ايجاد شود، در اين مطلب ليستي از بهترين عرقيات گياهي آرمش بخش و نشاط آور آماده كرده ايم كه اين عرقيات با تحريك مغز و ترشح انتقال دهنده هاي عصبي و كاهش استرس موجب حالات رواني خاصي مانند : احساس سلامت، سرخوشي، خوشنودي و خرسندي ، نشاط و آرامش مي شوند را به شما توصيه مي كنيم. اميدواريم تا مطلب مورد نظر مورد توجه قرار گرفته و ما را از دعاي خير خود فراموش نكنيد.
گلاب : گلاب به نوعي ملكه عرقيات است و طرفدارن فراواني در تمام نقاط دنيا دارد، دليل معروف شدنش يكي عطر فوق العاده و ديگري خواص درماني بي نظيرش از جمله : درمان افسردگي ، تقويت قواي جنسي ، تقويت قلب و اعصاب است كه باعث شده در تمام مراسمات حضور داشته باشد و باعث نشاط بخشيدن شود.
عرق بهارنارنج : بهارنارنج يكي ديگر از نام آشناترين گياهان دارويي است كه تقريباً عرق اين گياه را در بسياري خانه ها مي توان يافت، بسياري خانواده ها در تابستان كام خود را با شربت عرق بهارنارنج شيرين مي كنند كه علاوه عطر فراوان ، آرام بخش و نشاط آور بودنش براي درمان نفخ معده نيز مورد استفاده قرار ميگريد.
عرق بيدمشك : شايد تا به حال نام چاي بيدمشك را شنيده باشيد!؟ عطر بي نظير اين چاي خوش عطر به دليل قرار دادن بيدمشك تازه در ميان چاي خشك است كه باعث شده چاي عطر و طعم ديگري براي شما داشته باشد، بيد مشك يكي ديگر از آشنايان قديمي است كه بسياري از مادربزرگ ها هنوز چاي خوش عطر خود را با استفاده از عطر خوش بيدمشك و در صورتي كه در دسترشان نباشد با عرق بيدمشك معطر و صرف مي كنند، اين عرق نيز داراي خواص آرامش بخش قلب ، تقويت معده ، خونساز ، مسكن بسياري از دردهاي مفصلي و بسياري از سردردهاي عصبي است.
عرق نسترن : شربت عرق نسترن در تابستان يكي از مفرح ترين ، خوش عطر ترين و نشاط آورترين شربت هاي طبيعي است، اگر زماني احساس خستگي داريد كافي است شربت عرق نسترن را امتحان كنيد تا شاهد عطر و طعم بي نظير اين شربت در يك روز گرم تابستاني باشيد و اينكه چگونه يك ليوان شربت آرامش را به خانه و ندگي شما مي آورد.عرق بادرنجبويه : اگر دچار حساسيت هاي فصلي هستيد و به دنبال داروي مناسبي مي گرديد كه هم بي ضرر و هم موثر باشد بي شك عرق بادرنجبويه يكي از بهترين ها در كاهش و درمان علائم حساسيت هاي فصلي است ، البته بايد گفت در كنار اين خاصيت خواص درماني مانند : آرامبخش اعصاب و خواب ، تقويت معده ، ضد نفخ ، ضد خستگي هاي روحي ، ضد درد مفاصل ، برونشيت و تشنج نيز دارد.
عرق تارونه : عرق تارونه از بوي خرما يا غلاف هاي گل ها و شكوفه هاي نخل بدست مي آيد كه عطر فوق العاده با تاثير عالي بر آرامش سيستم عصبي باعث خوابي راحت و آرام شده و همچنين در درمان رماتيسم و درد مفاصل موثر مي باشد.
تركيب عرق تارونه و بادرنجبويه : تركيب اين دو عرق داراي خواص درماني فوق العاده اي از جمله : آرامش بخشيدن به اعصاب، تقويت قلب و تاثير فوق العاده اي در كاهش علائم حساسيت هاي فصلي و همچنين تاثير بي نظير بر روي آرامش و خواب اشاره كرد كه مي توان حتي در ميهماني ها نيز به جاي شربت هاي مختلف از اين تركيب بهره برد، اين تركيب عطر و طعمي فوق العاده دارد.
عرق بابونه : همانطور كه از نام آن پيداست از گلهاي گياه شفابخش بابونه تهيه مي شود كه داراي خواص درماني بي شماري است از جمله اين خواص درماني : نيرو بخش ، اشتها آور ، آرامبخش و ضد تب هنگام دندانبندي كودكان ، صفرا بر ، درمان درد گلو ، مفيد در تسكين سر درد ميگرني و آرامش اعصاب ، مفيد در درمان زخم معده ، تبهاي بلغمي و عفونت هاي دردناك را تسكين ميدهد و اختلالات قاعدگي و دردناك را منظم ميكند.
عرق گاوزبان : گل گاوزبان يكي از عجايب طبيعت سلسله جبار البرز و دماوند است، دمنوش اين گياه يكي از قديمي ترين و پر طرفدارترين دمنوش هاي گياهي در ميان افرادي است كه بنا به دلائلي دچار كم خوني و فشارخون پايين هستند، معمولا اين افراد از ضعف ، بي حالي و گاهي سرگيجه شكايت دارند. از طرفي تهيه دمنوش براي برخي افراد در موقيعتهايي مانند : زمان رانندگي ، محل كار و… بسيار مشكل بوده و نيازمند به موردي كه به صورتي آماده باشد هستند، عرق گاوزبان نيز همان خواص درماني اين گياه را داراست .
عرق سنبل الطيب : عرق سنبل الطيب از ريشه گياه سنبل الطيب تهيه مي شود و داراي خواص درماني بيشماري از جمله : درمان بي خوابي و كم خوابي ، مقوي قلب و اعصاب ، مفيد در كاهش استرس و اضطراب ، ضد تشنج و محرك، مسكن، باد شكن و ضد عفوني كننده بدن است.
عرق اسطوخودوس : بايد گفت تمام گياهان دارويي به نوعي داروخانه اي از دل طبيعت هستند،گياه اسطخودوس يكي از بهترين مسكن هاي درد ، تقويت كننده هاي اعصاب و يكي از بهترين ضد عفوني كننده هاي طبيعي است كه در دسته گياهان دارويي جاي دارد، اين گياه خواص درماني بي شماري از جمله : تقويت كننده اعصاب، معالج برونشيت وزكام، پايين آورنده تب و نيروبخش، ضد تشنج وصرع درمان بيماريهاي عصبي، مفيد جهت رفع انواع سردرد، سرگيجه، لرزش بدن، عصبانيت، مفيد در درمان ضربه هاي مغزي و فراموشي، درمان نقرس، خواب آور، رفع عفونت مجاري تنفس و گريپدارد .
روش مصرف : مي توان عرقيات را به صورت دو تايي و يا سه تايي و با نسبت مساوي با هم مخلوط كرد. براي مصرف كافي است به ميزان يك فنجان از عرق مورد نظر را به صورت تنها و يا به صورت تركيب در نظر گرفته شده با يك ليوان آبسرد مخلوط يك قاشق غذاخوري عسل را به عنوان شيرين كننده اضافه و ميل نمود.
نكات مهمبهترين زمان مصرف عرقيات به صورت تركيب صبح ها قبل از نماز و شبها قبل از رقتن به رختخواب است.از گلاب مي توان به صورت هاي مختلفي استفاده كرد هم به صورت مخلوط با آب و هم به صورت شريت ، يكي از اين روش ها اضافه كردن يك سر بطري گلاب به بطري آب است كه عطر و بوي خاصي به آب مي دهد.در مصرف عرقيات هم مانند ديگر مواد غذايي و يا دارويي نبايد زياده روي كرد.

منبع : https://rpsi.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 48
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 1147
  • بازدید کلی : 5282071
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی